ساعت کاری :

روزهای فرد 09:00 الی 15:00 روزهای زوج 09:00 الی 14:00 و 16:00 الی 19:00

شماره های تماس : 38465153 و 38451592

بهترین رژیم غذایی قاتل افسردگی

دسته

افسردگی

بهترین رژیم غذایی قاتل افسردگی

افسردگی و رژیم غذایی

بهترین رژیم غذایی برای مبارزه با افسردگی رژیم غذایی است که غنی از اسید آمینه تریپتوفان و ویتامین دی و ویتامین ب ۱۲  و ویتامن ب ۹ یا همان فولات و  ریز مغذی سلنیوم و بتا کاروتن و امگا ۳  باشد.

این رژیم غذایی مشتمل بر ماهی بویژه سالومون، سبزیجات رنگی( مثل هویج و اسفناج و کدو تنبل)  و گوشت بوقلمون و  لبنیات(شیر)  و میوجات (طالبی) و حبوبات ( مثل عدس و لوبیا) و غلات ( مثل برنج و سویا) است.

در ادامه نظر شما را به ۱۰ مورد ذیل جلب میکنیم :

رژیم غذایی افسردگی و شیر

۱- شیر

استفاده از شیر در رژیم غذایی یک منبع خوب ویتامین D است.سطح بسیار کم این ماده مغذی در بدن گاهی اوقات میتواند باعث افسردگی شود.
یک مطالعه نروژی نشان میدهد افرادی که یک مکمل ویتامین D مصرف میکردند یک سال دیرتر از افرادی که این مکمل را مصرف نمیکردند دچار افسردگی شدند.اگر شیر دوست ندارید سطح ویتامین D را در رژیم خود با مصرف غلات و حبوبات ، اب میوه و کنسرو ماهی افزایش دهید.

 

رژیم غذایی افسردگی و بوقلمون

۲- بوقلمون

تغذیه از گوشت این پرنده دارای اسید آمینه تریپتوفان است که پیش ساز تولید سروتونین در بدن است.
محققان میگویند سروتونین یک ماده شیمیایی در مغز است که نقش کلیدی در افسردگی دارد.در واقع برخی از داروهای ضدافسردگی باهدف استفاده مغز از سروتونین عمل میکنند.میتوان بالا بردن خلق را از مرغ و سویا مشابه اثرهمین ماده دریافت کرد.

 

رژیم غذایی افسردگی و  بادام

۳- آجیل برزیلی(بادام برزیلی)

این میان وعده غنی از سلنیوم است که این رژیم غذایی به محافظت از بدن در برابر ذرات کوچک و مضر رادیکال ازاد کمک میکند.
مطالعه ای نشان داده که افراد جوانی که در رژیم غذایی خود مقدار کافی از این ماده مغذی را دریافت نمیکنند احتمال بیشتر ابتلا به افسردگی را دارند گرچه محققان نمیتوانستند بگویند کمبود سلنیوم باعث افسردگی شده است.
فقط استفاده از یک عدد اجیل برزیلی در رژیم غذایی تقریبا نیمی از نیاز روزانه شما به مواد معدنی است برایپس مراقب باشید که به مقدار محدودی از این ماده بخورید.سایر مواد غذایی حاوی این ماده معدنی عبارتند از برنج قهوه ای ، گوشت گاو لاغر ، دانه های افتابگردان و غذاهای دریایی.

 

رژیم غذایی افسردگی و  هویج

۴- هویج

استفاده از هویج در رژیم غذایی سرشار از بتاکاروتن میباشد.بتاکاروتن را میتوان از مواد دیگر همچون کدو تنبل ، اسفناج ، سیب زمینی شیرین و طالبی نیز دریافت کرد.مطالعات ارتباط این ماده را با سطوح پایین تر افسردگی نشان میدهند.شواهد کافی دال بر جلوگیری این ماده از اختلال افسردگی وجود ندارد اما مقدار بیشتر این ماده در رژیم غذایی ضرری ندارد.

 

رژیم غذایی افسردگی و حلزون

۵- حلزون و صدف

رژیم غذایی شامل این غذاهای دریایی خاص و مورد علاقه منبع خوبی از ویتامین B12 هستند. برخی مطالعات می گویند افرادی که سطح کمی از این ویتامین دارند احتمال بیشتری برای ابتلا به افسردگی دارند.کمبود این ویتامین میتواند باعث کمبود ماده ای به نام Adenosyl Methionine (SAM) S بشود که مغز برای تهیه ی سایر مواد شیمیایی موثر بر خلق به ان نیاز دارد.
سایر مواد غذایی حاوی ویتامین B12 عبارتند از: گوشت گاو ، شیر و تخم مرغ.

 

رژیم غذایی افسردگی و قهوه

۶- قهوه

یک نوشیدنی حاوی کافئین میتواند یک انتخاب خوب در رژیم غذایی باشد تا به احساس انگیزه بیشتر در فرد کمک کند.اما بعضی مطالعات نشان میدهد اگر فرد مبتلا به افسردگی پس از زایمان یا اختلال هراس باشد این ماده میتواند علایم فرد را بدتر کند.سایر محققان معتقدند یک فنجان میتواند احتمال ابتلا به افسردگی را کاهش دهد گرچه که مطمئن نیستند چرا.

 

رژیم غذایی افسردگی و  سبزیجات

۷- سبزیجات

رژیم غذایی سبزیجات سرشار از فولات هستند که سلول های مغز برای خوب کار کردن نیاز دارند و ممکن است در محافطت فرد از افسردگی کمک کننده باشد.تولید کنندگان مواد غذایی در ایالات متحده این ویتامین را که همان ویتامین B9 است به غلات غنی شده مانند ماکارونی و برنج اضافه میکنند.این ویتامین را همچنین میتوان از عدس ، لوبیا و مارچوبه به دست اورد.

 

رژیم غذایی افسردگی و  ماهی

۸- ماهی سالمون

این ماهی و سایر ماهی ها مثل شاه ماهی و ماهی تن دارای مقادیر بالایی چربی اشباع نشده هستند.محققان معتقدند این مواد میتوانند به مبارزه با افسردگی کمک کنند.یک نوع از این چربی ها اسید چرب امگا ۳ نام دارد که ممکن است سلول های مغز برای ساخت مواد شیمیایی موثر بر خلق از ان استفاده کنند.
چند مطالعه کوچک در خصوص رژیم غذایی نشان میدهد افرادی که افسرده نیستند سطوح بالاتری از امگا ۳ را نسبت به افراد دارای اختلال خلق دارند.

 

رژیم غذایی افسردگی و  الکل

۹- الکل

ممکن است به نظر برسد الکل فقط چیزی است که نگرانی های فرد را برطرف کند یا فرد را اجتماعی تر کند اما بیشتر وقت ها بهتر است اگر شراب ، ابجو یا نوشیدنی ای مخلوط را استفاده میکنید فقط در حد معتدل مصرف کنید در این صورت ممکن است احساس بهتری داشته باشید اما نوشیدن سنگین در طولانی مدت میتواند باعث بدتر شدن علایم افسردگی شود زیرا الکل باعث کاهش فعالیت مغز میشود.همچنین الکل میتواند اثر داروهای ضدافسرگی را کاهش دهد.

 

رژیم غذایی افسردگی و  تنقلات

۱۰-  تنقلات

این مواد ممکن است سریع و پرکننده باشند اما این غذاهای فراوری شده میتواند برای خلق و خوی فرد مضر باشد.دانشمندان بررسی کردند که چگونه غذاهای با قند بالا ، دارای کربوهیدرات های ساده و غذاهای چرب بر چگونگی احساس فرد اثر میگذارند.یافته های بسیاری از برخی ارتباطات بین این غذاهای ناسالم و افسردگی یافت شد.
بهترین حالت:یک رژیم غذایی متعادل با مقدار زیادی میوه ، سبزیجات ، غلات ، حبوبات و پروتئین کم.

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

تماس با ما